Familjedag på Hökensås med fiske.

Inbjudan

Söndagen den 19 juni vid Södra Laxagölen bjuder Socialdemokraterna och LO-facken i Hjotiborg in till en familjedag med fiske.

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är En_Fiskare.jpg

I gruppen valseger 2022 på initiativ så har vi hyrt en sjö på Hökensås. Det vore trevligt att träffas under andra former med tanke på pandemin och i samband med valstrategin inför valet. Partiet bjuder på korv med bröd. Dryck finns till barnen. Vuxna tar med egen dryck som kaffe eller kall dryck.

Fiskeregler: Vi fiskar med max ett spö i sjön. (Ok att ha med extra spön runt sjön)

Start: Klockan 06:00 och avslut 22:00. (Man kan välja tider däremellan.)

För att göra träffen intressant så skriv gärna upp vikt på fisken och namn på fiskaren. Pris till störst fisk utlovas till vuxen och barn.

Tipspromenad kommer finnas mellan 12-14, fina priser att vinna.

Eftersom det är en familjedag så väljer du som medlem vilka du vill ska följa med. Det kan vara svärmor eller barn eller barnbarn. Kläder efter väder.

Anmälan: Sker senast den 12/6 på mejl till din arbetarkommun: karlsborg@socialdemokraterna.se , hjo@socialdemokraterna.se , tibro@socialdemokraterna.se eller Lo facket Hjotiborg anderspingiskarlsson@hotmail.com

Vid frågor hör av er till Pierre på pierre.ryden@hjo.se eller 0706570551.

Varmt välkomna, fiskeansvarig Pierre Robert Rydén.

Fakta: Södra Laxagölenär Hökensås mest populära sjö i kategorin stora sjöar, med mycket klart vatten, som sällan blir för varmt. Detta tack vare egen källa som förser sjön med friskt, klart och kallt vatten samt dess djup. Borden ligger mycket vackert på en höjd med utsikt över sjön och sol hela dagen. På ett flertal ställen runt sjön är det vadbart, medan den södra kanten sluttar brant ner mot sjön. Det är lätt att gå runt sjön, varför man på sommaren använder den till Familjefiske. Sjön är rund till formen och ca 250 m x 250 m.

Denna bild har ett alt-attribut som är tomt. Dess filnamn är Relaxen.jpg

Hitta till sjön här: Klicka här.