Välkommen som ny medlem i Socialdemokraterna.

Tomas Eneroth

Hej,

Välkommen som ny medlem i Socialdemokraterna! Du är en av de 15 000 som har blivit medlem i Socialdemokraterna det senaste året. Du behövs! Vi är många som behöver ta kampen för ett rättvisare och mer jämlikt och jämställt samhälle.

Hoppas du har hunnit fått kontakt med partiet lokalt på den ort där du bor. Om inte, kontakta dem gärna: https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/hitta-ditt-distrikt/

Vi har som målsättning att erbjuda alla nya medlemmar utbildning redan inom sex månader och jag hoppas att du förstår vilket fantastiskt erbjudande det är. För såväl dig som medlem, som får en introduktion i vår ideologi, historia och organisation, men också för vårt parti, som därmed får många kloka och engagerade medlemmar

Socialdemokraterna är ett folkrörelseparti. För att utveckla våra idéer om framtiden är det viktigt att vi är många som deltar. Ju fler engagerade medlemmar vi har, desto större är vår potential att utveckla samhället.

I grunden är studier helt avgörande för vår förmåga att fortsätta utveckla partiet och få genomslag för vår politik. Framgång i val skapar vi genom att vara en stark folkrörelse som parti, och genom att ha bildade medlemmar och förtroendevalda som kan bära fram vår politik i mötet med andra människor, i media och i fullmäktigesalar. Vi har under de senaste åren höjt ambitionerna på studieområdet.

Våra medlemsutbildningar är speciellt framtagna för dig som vill lära dig mer om socialdemokraterna, och tro mig – ingen investering är bättre än att få en bra utbildning i början av sitt medlemskap. Det kommer dels att ha betydelse för dig som person och dels stärker vi folkrörelsen när medlemmarna får möjlighet att bilda nätverk och kan lära av varandra.

Nu fortsätter vi med att bygga en starkare folkrörelse.

Välkommen i det arbetet!

Tomas Eneroth

Är du intresserad av att anmäla dig till en medlemsutbildning eller läsa mer om Socialdemokraternas studieverksamhet, klicka på länken: https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/om-partiet/PartietsStudier/

Har du ännu inte betalt medlemsavgiften, Swishbetala till 1230810341 eller anmäl dig för autogiro: https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/medlem/medlemsavgift/