Inbjudan till rådslag 2021-05-19 inför kommunvalet 2022

Vi ses på Zoom!

Det tredje rådslaget  kommer att handla om Miljö och Bygg frågor. Rådslagen kommer ske digitalt pga Conan. Vi tar också emot åsikter via mejl eller på annat vis. Ni som har tillgång till internet kommer få en inbjudan via Zoom på mejl. Inbjuden gäst att prata om byggnadsfrågor är P-G Ylander

Per- Göran Ylander. Bild från P-G Ylanders facebook sida.

Inledningstext i valprogrammet 2018 Miljö och Byggnadsnämnden.

Vi Socialdemokrater verkar för att Hjo ska fortsätta vara en attraktiv kommun att bo i, dit fler människor vill flytta. Vi vill skapa förutsättningar för att öka invånarantalet så att kommunen kan växa och utvecklas ännu mera. För att klara detta krävs det att fler bostäder byggs, då tillgång till bostäder är en grundläggande förutsättning för att jobb och tillväxt. Då Hjo kommun är en pendlingskommun krävs det också vägar runt omkring oss är miljö och trafiksäkra, samt pendlings möjliga. I takt med att vi växer behöver vägarna utvecklas med tanke på utökad trafik. Ett långsiktigt politiskt politiskt arbete behövs för att påverka den regionala och statliga verken med politisk kraft.

Vi socialdemokrater kommer att arbeta för:

• att främja samarbetet med de aktörer som vill bygga och utveckla Hjo

• Att vara lyhörda för markinköp för nya bostäder och utvecklingsområden inom Hjo kommun

• att fokusera på industriområdet för att utveckla och bidraga till både befintliga verksamheter och nyetableringar.

Vad tycker du ska förändras eller tilläggas utifrån vårt valmanifest 2018. Vi önskar även få ett förslag på en övergripande valfråga. Det kan handla om vad Du tycker är viktigt för Hjo.

Denna bilaga kommer skickas till samtliga medlemmar med en länk till ett digitalt zoom möte onsdagen  19/5 kl 18:30

Rums ID: 838 1003 8484

Lösenord: Kommer senare.

för de som vill vara med. Klicka på länken:

Ni som inte kan vara med maila gärna vad ni tycker saknas inom omsorg och omvårdnad samt en övergripande valfråga. Eller posta till eller lämna till nedan adress.

Mail: hjo@socialdemokraterna.se Post: Socialdemokraterna Sturegatan 5 C 54433 Hjo

Hjo 2021-05-05

Vänligen Anders Karlsson                                                      Pierre Rydén

ViceOrdf. Byggnadsnämden.                                     Oppositionsråd/gruppledare

Mobil: 073-0985311                                                                           Mobil: 0706-570551

Anders ”Pingis” Karlsson
Oppositionsråd Pierre Robert Rydén (S).