Inbjudan till studier för dig som är medlem hos Socialdemokraterna Hjo nu 2023-2024.

Nu är det dags!

Här kommer ett studieupplägg för Dig som vill lära dig lite mer om hur Hjo Arbetarekommun och vårt parti fungera.

Socialdemokraternas medlemsutbildning består av träffar vid sex tillfällen i vår partilokal på Sturegatan 5c. Medlemsutbildningen sker i form av en studiecirkel som fokuserar på vår ideologi, historia och organisation. Gott om utrymme för diskussion, reflektion och egna åsikter. Perfekt för dig som är ny i partiet eller bara vill lära dig mer om vårt parti och vår politiska grund.

Välkommen till Socialdemokraternas medlemsutbildning del 1

Utbildningen kommer att startar den 2023-12-16 på parti exp. Sturegatan 5c i Hjo och på Teams ett digitalt mötes rum.

Svar senast 2023-12-12

Under utbildningen kommer vi tillsammans få kunskaper i socialdemokraternas politik, ideologi, organisation och historia. Vår förhoppning är att du som medlem ska få mer möjligheter att kanalisera ditt engagemang och få kontakt med andra partikamrater.

Det är viktigt att du deltar under hela utbildningen.

Anmäl dig till epost: Studieorganisatören  eller 070-2594222 om du vill vara med!

Plats: Hjo Arbetarekommun Sturegatan 5c, eller på Teams via webb.

Dag och tid: 16/12 kl 13.00. Läs mer här.

Medlemsutbildningens mötesdagar och kurslitteratur hittar ni här.

Välkommen till Socialdemokraternas medlemsutbildning som handlar om

EU-valet 2024

Hej Partivän!

Välkommen till socialdemokraternas medlemsutbildning som kommer att ta upp de svåra frågor som har med det kommande EU-valet att göra. Utbildningen kommer att startar den 2023-12-17 på parti exp. Sturegatan 5c i Hjo och på Teams ett digitalt mötes rum.

Svar senast 2023-12-12

Under utbildningen kommer vi tillsammans få kunskaper i socialdemokraternas politik i den komplicerade frågan som EU-valet ställer oss inför. Vår förhoppning är att du som medlem ska få mer möjligheter att kanalisera ditt engagemang och få kontakt med andra partikamrater som är genuint intresserade av Europa politik.

Det är viktigt att du deltar under hela utbildningen.

Här kommer praktisk information.

Utbildningen kommer att äga rum som hybrid på Teams och fysiskt i lokalen.

Utbildningen börjar den 2023-12-17 kl. 13.00. Från kl. 13.30 finns det kaffe och fika.  Under cirkeln gång har vi olika föreläsningar, grupparbete och diskussioner.

Din handledare kommer att vara:                                                                                 Lars-Göran Svensson. Tel: 070-2594222  mejl: l-gsv@telia.com

Om du har frågor hör av dig till Lars-Göran Svensson. Tel: 070-2594222

Med vänliga hälsningar Hjo Arbetarekommuns ordförande Lars-Göran Svensson.

Anmäl gärna intresse till epost: studier@socialdemokraternahjo.se